יום שישי, 4 באפריל 2014

רשתות חברתיות בשירות המהפכה

בהמשך ישיר לפוסט הקודם שעסק במהפכות חברתיות אשר קמות בעידוד ובתמיכת הרשתות החברתיות, הבאנו כאן קטע מהתכנית "לונדון את קירשנבאום", אשר שודרה בערוץ 10. בתוכנית התארחו דר' יובל דרור - מומחה לאינטרנט וטכנולוגיה וארד אקיקוס - מראשי הקמפיין האינטרנטי של מחאת הדיור. אלה דנו על סיבת הבחירה ברשתות החברתיות, בתור הפלטפורמה לתכנון מחאות ומהפכות חברתיות, וכן על זיהוי מגמות אידיאולוגיות ברשת, אשר משמש לצורך ניבוי סיכויי הצלחתן של מחאות חברתיות.

דר' דרור טוען כי הסיבה לכך שרוב המחאות והמפכות החברתיות כיום מתחילות מהרשתות החברתיות הינה, שהציבור חש כי אין לו ביטוי בפלטפורמות התקשורת ההמוניות (טלוויזיה, רדיו וכדו'), אשר נשלטות בידי בעלי אינטרסים. לכן, הוא פונה למקום נטול אינטרסים, הנשלט באופן בלעדי ע"י המשתמש. כמו כן, דר' דרור מדבר כל כך שהאינטרנט הוא אמצעי תקשורת ייחודי, אשר תומך באופן אינהרנטי גם בשיחות וגם בקבוצות, בעת ובעונה אחת, ולכן הופעתו יצרה הזדמנות פז לכל אלה, אשר חפצים בהשמעת עמדתם ובליכוד אחרים סביב עמדה זו.

ארד אקיקוס מסביר כי על מנת לנבא את סיכויי הצלחתן של מחאות אינטרנטיות, ניתן לזהות מגמות אידיאולוגיות ברשת, באמצעות שימוש בתוכנות לניטור מסרים (עפ"י מילות מפתח), כגון: תוכנה בשם - "טראקס". התוכנה עוברת על פלטפורמות אינטרנטיות שונות ומגוונות (בלוגים, אתרי חדשות, רשתות חברתיות ועוד) ודולה מהן מסרים של המשתמשים. באמצעות קביעה של מגמת המסרים (חיובית, שלילית או ניטראלית), ניתן למעשה לזהות "מה העם חושב?", ובהתאם לכך לתכנן מחאה חברתית ושתסחף את הציבור אחריה.  

זוהי דוגמא מצוינת לרתימת הטכנולוגיה לצורך שיפור איכות חייו של האזרח הקטן, גם בצורה עקיפה.
בהמשך, נביא שימושים חיוביים נוספים של הרשתות החברתיות, בשלל תחומי חיים.

לצפייה בקטע המלא:  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה